Generelle oplysninger
Juridisk navn: Danske Data
CVR. nr.: 30163397
Adresse: Algade 19, st. th.
4500 Nykøbing Sjælland.
E-mailadresse: support@danskedata.dk

 

Køb hos Danske Data

Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, atomangreb, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Danske Data’s grossister.

Danske Data gør særligt opmærksom på, at med mindre andet er nævnt, så er hovedsproget, i manualerne til de varer som Danske Data sælger, engelsk.

Danske Data gør i den anledning opmærksom på, at computer hardware og software er særligt komplicerede produkter, at de produkter som sælges hos Danske Data hovedsagligt produceres i udlandet. Det bemærkes, at engelsk er et af hovedsprogene i verden.

 

Betaling

Hos Danske Data kan du benytte følgende betalingskort:
Visa/Dankort, Visa, VisaElectron, Mastercard, Mastercard Debit, Maestro.
*Vi trækker først beløbet, når vi har afsendt din ordre.

 

Levering

Levering gennem GLS.
*Du kan se aktuelle leveringspriser ved bestilling.
Der kan forekomme fragt fejlberegnings, men alt hvad du køber er alt excl. fragt.
Din vare vil typisk ankomme 1-2 hverdage efter bestillingen af lagervarer.
Varer der befinder sig på i restordre ved bestilling, vil typisk ankomme 3-5 hverdage efter bestillingen.
Ved ordrer med flere varer bestemmer varen med den længste leveringstid ordrens leveringstid.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores webshop, Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

*Der er ingen fortrydelsesret ved fysisk køb i vores butik på Algade 19, st. th. 4500 Nykøbing Sjælland, fordi der vil være mulighed for at tilse varen samt mulighed for vejledning.

 

Returnering

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på mail; support@danskedata.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, modtag varen og efterfølgende send varen retur er den korrekt måde.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Udførte ikke finansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
Levering af computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.
Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
– du bryder plomberingen på en stationær pc eller bærbar pc samt computersoftware.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os for dine vare/r, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer købsbeløbet ekskl. afsendelses fragten, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Danske Data
Att: Returret
Algade 19, st.th.
4500 Nykøbing Sj.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det returnerede produkt skal være komplet med original emballage og tilbehør
*Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på danskedata.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Komplette PC-systemer, som ikke er købt samlet eller monteret af Danske Data og hvor der skal fortages fejlsøgning, vil Danske Data beregne tiden til fejlsøgning med timetaksten DKK 225,00 pr. halve time inkl. moms. Produkter der er omfattet af reklamationsretten og som er defekte vil herefter blive omskiftet til timetakst. Ønsker man ikke, at Danske Data foretager fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat.

Danske Data opfordrer kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. Danske Data kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Danske Data måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Danske Data’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Danske Data.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:

Danske Data
ATT: RMA
Algade 19, st. th.
4500 Nykøbing Sj.

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt ved at udfylde nedenstående RMA skema og send den til: support@danskedata.dk, du skal også vedlægge en kopi af RMA skemaet ved den returnerede vare.

Her kan du hente RMA skemaet: http://www.danskedata.dk/rma

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Postnummer
By
Land
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Danske Data og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Ejeren af Danske Data har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige er ejeren af Danske Data.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til Danske Data videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Danske Data har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Danske Data via e-mail support@danskedata.dk.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Danske Data på support@danskedata.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Forbrugerklagenævnet, www.kfst.dk, Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby, kfst@kfst.dk, 41 71 50 00 (Hverdage 9-16)


Garanti

Alle garantier som gives fra producenternes side af, har intet med Danske Data at gøre.
Hvis man vil benytte en producents garanti, skal man selv kontakte den aktuelle producent.
(Garanti er ikke kundens *lovfæstede ret*, kun hvis en garanti aftale indgås eller oplyses ved købet)

 

SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE:

Der gælder de samme handelsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer.
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende og bestillingen er bindende fra bestillings afgivelses tidspunktet. Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.